سند های رجعت در آیات قرآن 11

جدید ترین معجزه قرآن رجعت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
سید یحیی زیبایی 09111490226
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ ما خوش آمدید
سند های رجعت در آیات قرآن 11
نویسنده : سید یحیی زیبایی
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1397

 

 

 

بنام خداوند بخشاینده و مهربان

 

 

 

 

در سوره ی 35 سوره فاطر مطرح شده است که : خداست آنکه بادها را بفرستد تا ابرها را برانگیزد و آن ابر را ما به شهر و دیار مرده برانیم و به بارانش زمین را پس از مرگ زنده گردانیم حشر و نشر مردگان هم همینگونه است ( 9)(نشر و انتشار مردگان هم همینگونه است با آب زنده میشوندپس از مرگ)

، هرکه طالب عزت است ، تمام عزت خاص خدا است (10)

خداوند شما نوع بشر را نخست از خاک بیافرید (وقتی که مرده بودید تبدیل به خاک شدید و زنده شدید پس از مرگ و از خاک خلق شدید و چگونه زنده شدن و منتشرشدن مرده با) و سپس از نطفه خلق کرد و بعداز آن شما را جفت قرار داد و آنچه زنان بار گیرند (در رحم و با آب نطفه بچه) و بزایند ، جز به علم و اراده ی خداوند این به دنیا آمدن و زائیدن نخواهد بود و کسی عمر طولانی نکند یا از عمرش نکاهد جزآنکه همه در کتاب ثبت میشود و این کار بر خداوند قادر بسیار آسان است (11)

و هرگز آن دو آب دریا که آب این یک گوارا و شیرین و آن دگر تلخ و شور است یکسان نیستند، باشد که شکرگذار گردید (هرگز کسانی که این حقایق را تصدیق میکنند با کسانی که تکذیب میکنند برابر نیستند)(12) خداست که شب را درون روز پنهان سازد و روز را درون پرده ی سیاه شب و خورشید و ماه را خلق کرده اند ، تا هر یک به مقدار معین و مدار خاصی و زمان مشخص شده ای  بازگشت میکنند، ایشان خداوند آفریننده ی شما هستند و همه ملک هستی از ایشان است (13)

و هیچکس مانند خدای توانا تو را به حقیقت آگاه نگردانید (14)

ای مردم شما همه به خداوند نیازمند هستید و تنها خداست که بی نیاز و ستوده صفات است (15)

اگر بخواهد همه ی شما را به دریای نیستی و مرگ فرستد و خلقی از نوع و متولد شدن از آب به عرصه ی وجود آورند (16)

و هیچ اینکار بر خدا دشوار نیست (17)

و هرگز کور و بینا یکسان نیست (19)

و تاریکی با نور مساوی نخواهد بود (20)

و هرگز آفتاب و سایه هم مرتبه نباشند(21)

و خداوند هرکس را بخواهند ، شنوای کلام حق سازد و آنکس را که در گورستان فرو رفته هرگز شنوا نتوانی کرد (22)

آیا ندیدی که خداوند باران را از آسمان فرود آورد و به آن آب انواع میوه های گوناگون و رنگارنگ پدیدآورد مثل آدمی که با آب نطفه به صورتهای مختلف خلق شده است و در زمین از کوهها راه زیاد و اصناف و رنگهای مختلف سفید و قرمز و سیاه خلقت فرمود (27)

(انسان با چند رنگ مختلف و جنسیت مختلف در راههای مختلف) تنها مردم دانا و مطیع و خداترس هستند که تصدیق حق و عمل میکنند (28)

تا خدا به آنها پاداش کامل عطا فرماید و از فضل و کرم باز به ثوابشان و زندگیشان بیفزاید، که خدا بسیار آمرزنده وبه شکرگزاران احسان کننده هستند (30)

و آنانکه کافر شدند، عذاب آنها آتش جهنم است که نه به پایان رسد که تا بمیرند ونه تخفیف یابد تا آسوده شوند ، اینگونه هر کافر لجوجی را کیفر میکنیم (36)

آن تکذیب کنندگان حق در آتش جهنم فریاد و ناله کنند که، پروردگارا ما را از این عذاب بیرون آور تا برخلاف گذشته در دنیا به اعمال نیک بپردازیم جواب در جهنم این است که آیا شما را عمری مهلت در دنیا ندادیم و رسولان را بر شما نفرستادیم تا هرکه قابل پند و تذکر شنیدن است متذکر شود پس امروز بعداز آنهمه زمانها که در دنیا به شما داده شد عذاب جهنم را بچشید که ستمکاران را هیچ یار و نجات دهنده ای  نخواهد بود (37)

اوست خداییکه شما آدمیان را در زمین جانشین یکدیگر پس از مرگ قرار داد اینک هرکس کافر شود زیان کفربرخود اوست (39)جانشین شدن برای یک روح در جسمهای مختلف هم هست

بلکه ستمکاران را هیچ حجت و سندی جز وعده ی دروغی که با آن یکدیگر را میفریبند چیزی در دست نیست (40)(دلیلی برای رد این معجزه ندارند مگر جهلی باعث اشتباه آنها باشد)

و اگر خداوند  کردار زشت خلق  را در دنیا معاخذه کامل کند در پشت زمین هیچ جنبنده ای باقی نگذارد ولیکن کیفر خلق را برای امتحان تا به قیامت به تأخیر می افکند تا به وقت معین و چون هنگام مرگ مردمی فرامیرسد خداوند به احوال بندگانش کاملا آگاه است (45)

در سوره ی 34 سوره سبا مطرح شده است که : ستایش مخصوص خداست که هرچه درون زمین رود و هرچه از زمین بیرون آید و هرچه از آسمان فرود آید و هرچه بر آسمان بالا رود همه را میداند و اوست که بر بندگان مهربان و بخشاینده است (2) توجه کنید : منظور از در درون شدن و هرچه از زمین بیرون آید فقط گیاه نیست چراکه در آخر آیه مطرح شده است که بر بندگان مهربان و بخشاینده است ، انسانی از زمین به در آید و درون زمین رود و روح در آسمان فرودآید و بعداز مرگ برآسمان بالا رود به مانند آب باران ، مقدار ذره یا کمتر و بیشتر از ذره ای از موجودات عالم در همه ی آسمانها و زمین نیست جزآنکه در کتاب قرآن بیان و آشکار است (3) آنانکه در محو و نابود ساختن آیات ما سعی و کوشش کردند تا مگر ما را ناتوان کنند برآنها عذاب سخت و دردناک خواهد بود (5) و کافران به تمسخر و استهزاء به مردم گویند که آیا میخواهید شما را به مردی رهبری کنیم که میگوید شما پس از آنکه مردید و ذرات جسمتان متفرق و پراکنده گردید از نوع باز زنده خواهید شد از نو(7) آیا این مرد ندانسته به خدا دروغ بسته است؟

آنانکه به عالم غیب ایمان نیاوردند در قیامت در عذاب و در دنیا در گمراهی دور از نجات گرفتارند (8)

آیا به آسمان و زمین که بر آنها از پیش و پس احاطه کرده نمینگرندکافران ، و اگر ما بخواهیم آنها را به زمین فرو میبریم یا یک قطعه از آسمان را بر سرشان فرود می آوریم ( زنده میکنیم روح میفرستیم) در این آیت حکمت و قدرت ما بر هر بنده ی خدا شناس و با اخلاصی به خوبی پدیدار است (9)

و ما خط و بهره ی حضرت داوود که در زبور حضرت داوود در بعداز تورات زنده شدن پس از مرگ در دنیا را پدیدار ساختیم بنا بر همین کتاب آنانکه به انجیل ایمان دارند به زنده شدن پس از مرگ در دنیا هم ایمان دارند و ما خط و بهره ی داوود را به فضل و کرم خود کاملا افزودیم و امر کردیم ای مرغان شما نیز با تسبیح و نغمه ی الهی داوود هم آهنگ شوید این یک مثال است برای دستور به بشربرای هدایت (10) اینک ای آل داوود شکر و ستایش خدا بجای آورید و از بندگان من عده ی بسیار کمی شکرگزاری میکنند (12)

در سوره ی 33 سوره ی الاحزاب مطرح شده است که : خدا در درون یک مرد دو قلب قرار نداده و نیز زنانتان را که مادر بخوانید در هنگام بارداری قلبی برای بچه در رحم مادر بوجودمی آوریم  این عرض امانت برای این بود که( زنده شدن با آب برای امتحان ) خدا مرد و زن منافق و مرد و زن مشرک را بعداز امتحان کلی به قهر و عذاب گرفتار کند چون که خداوند بزرگ از روح خود و از خوبیها برای انسانها خواستند و اگر کسی جاهل باشد و مطیع خوبی نباشد خود به خود ستم میکند واز مرد و زن مؤمن در گذرد که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است (73)

در سوره ی 32 سوره السجده مطرح شده است که : خداوند هر چیز را به نیکوترین وجه خلقت کرد و آدمیان را نخست از خاک بیافرید (7) آنگاه خلقت نژاد نوع بشر را از آب بی قدر منی مقرر گردانید (8) پس آنرا نیکو بیاراست و درحدود چهار ماهگی از روح خود در آن بدمید و شما را دارای چشم وگوش و قلب با حس و هوش گردانید باز بسیار اندک شکر و سپاس گزاری حق میکنید (9)(اشاره)

کافران گویند که آیا پس از آنکه ما در زمین نابود شدیم باز از نوع در زمین زنده خواهیم شد، توجه کنید : در زمین نابود شدیم باز از نوع زنده خواهیم شد در این آیه به صورت مستقیم بیان شده است بله(معجزه)

یعنی شما در زمین زنده میشوید بل به معنی تایید است و این آیه اشاره به قیامت هم دارد پس بل یعنی بله و در آیه قبل اشاره به نوع زنده شدن پس از مرگ در دنیا هم کرده با آب بیقدر منی (معجزه)

لیکن آنها به شهود( تایید خداوند در آیات) لقاء ( پرورش و خلقت ) خدایشان کافرند (10)

 

کافرانی که هنوز هلاک نشده اند و ممکن است به عالم غیب ایمان بیاورند را بگو فرشته ی مرگ که  مأمور قبض روح شماست جان شما را خواهد گرفت و بعداز مرگ در جسم روح، شما بسوی خدای خود باز میگردید (11)

و اگر تو حال بدکاران تکذیب کننده را ببینی که چگونه در حضور خدای خود سربه زیر و ذلیلند و گویند پروردگارا اینک عذاب تو را در قبل از قیامت به چشم دیدیم و به گوش گرفتیم ، مارا به دنیا بازگردان تا از آن پس صالح و نیکوکار شویم که اکنون به چشم یقین مشاهده کردیم حق را (12)

ولی اگر ما به مشیت ازلی میخواستیم هر نفسی را به کمال هدایتش میرساندیم ولیکن وقتی به دنیا باز میگردند قلب از نوع ساخته میشود ، مغز از نوع ساخته میشود و جسم از نوع متولد میشود و هیچ در یاد ندارید روح خود را، چرا که باید به عالم ندیده و عالم غیب ایمان بیاورد تا که اشرف مخلوقات گردد پس باید به روح خود بیشتر توجه کنیم این سند را آویزه ی گوش خود کنید پس روزیکه قیامت شود در جهنم شما عذاب را به کیفر غفلت از ملاقات این روزتان بچشید که ما هم شما را فراموش کردیم ،

چون شما روح خود را فراموش کردید

بچشید ستمی را که به خود کردید و حکم خداوند را از یاد بردید گویا خدارا فراموش کردید (14)

تنها کسانیکه به آیات ما ایمان می آورند و زندگی پس از مرگ در دنیا و قیامت را قبول میکنند آنان هستند که چون متذکر شوند زنده شدن را به سجده  رخ بر خاک نهند و به تسبیح و تنزیه، ستایش پروردگار کنند و به کبر و تکذیب سر از فرمان حق هرگز نکشند (15)

هیچکس نمیداند پاداش نیکوکاریش چه نعمت و لذتهای بی نهایت و مکرری است که روشنی بخش دیده ی آنهاست در عالم  ،بر ایمان آورده ذخیره شده است (17)

کدامین کس در عالم از آنکس که به آیات خدا پند و تذکرش دادند و باز اعراض و تکذیب کرد ستمکارتر است البته ما از بدکاران انتقام خواهیم گرفت (22)

البته خدای تو در روز قیامت در آنچه این مردم اختلاف انگیختند حکم خواهد کرد زنده شدن یا زنده نشدن  (25)

چراکه گروهی که تکذیب کننده ی حق هستند با گروهی که ایمان دارند به عالم غیب ،مخالف هستند و شک و اختلاف برمی انگیزند البته در هلاک پیشینیان آیات پند و عبرت خلق است آیا بازهم سخن حق نمیشنوند ؟

(26)

آیا ندیدند که ما آب باران را بسوی زمین خشک و مرده ی بی آب و گیاه میبریم تا که حاصلی میرویانیم آیا بازهم چشم بصیرت نمیگشایند ؟(27)(اشاره به شباهت انسان و گیاه در زنده شدن پس از مرگ در دنیا با آب)

 



09302972086
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدید ترین معجزه قرآن رجعت و آدرس yahdi121418.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 27
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 36
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 36
:: بازدید ماه : 42
:: بازدید سال : 50
:: بازدید کلی : 3341

RSS

Powered By
loxblog.Com